De opdracht:
In project PIA werk je acht weken met een projectgroep aan een oplossing voor een probleem uit één van vier fictieve cases. Je gebruikt de Design Thinking cyclus en past bewust verschillende (onderzoeks)methoden en technieken toe. Het eindproduct is een digitaal ontwerp (zoals webdesign, Figma, HTML/CSS of Protopie) dat goed aansluit op de probleemstelling en de behoeften van de doelgroep. Je werkt planmatig volgens Agile en onderbouwt je ontwerpkeuzes met onderzoek.
De uitwerking:
De probleemstelling richt zich op het gebrek aan educatie over dierenverzorging voor kinderen (10-14 jaar) in Wildlands, wat hun begrip van natuurbehoud belemmert. De oplossing is een digitale uitbreiding die de band tussen bezoekers en dieren versterkt, vóór, tijdens en na het bezoek.
- Huidige situatie: vooral fysieke informatie in het park, weinig digitale betrokkenheid buiten de dierentuin.
- Gewenste situatie:
Vooraf: meer gerichte marketing en ticketverkoop.
Tijdens: realtime informatie en interactie.
Achteraf: feedback verzamelen en herhaalbezoeken stimuleren.
Klik hier om het prototype uit te testen!
